Treceți la conținutul principal

Paul. Paul Lucian

Majoritatea îl cunoașteți de când suporterii poliști și-au luat soarta în propriile mâini și au început ceea ce poate fi una din ultimele povești romantice și de succes ale fotbalului mondial.
Unii vi-l mai aduceți aminte de pe la echipa a II-a a Politehnicii din era Iancu.
Eu îl cunosc de pe vremea când băteam culoarele Colegiului Bănățean, prin gimnaziu, ca să adunăm sticle goale de cola, pe care le vindeam la buticul din curtea școlii.
De fapt, despre asta vreau să vă povestesc: despre un tip care găsea o oportunitate mai în orice.
Îl cheamă Paul Lucian. Și Burtic. E portar la singura echipă pe care o cunosc mulți poliști, la singura echipă la care sunt socios copiii mei.
În clasele 5-8 am fost colegi. Nu prieteni. Nu îmi arog merite aiuristice. Colegi.
Știți cum era tipul ăla mereu nebărbierit, care a luat în primire poarta lui Poli (nu ASU, Poli e îndeajuns pentru a numi echipa)? În primul rând era slab. Exagerat de slab. Era tuns după moda vremii, cu "oala" peste părul lins.
Mai era hiper-activ. La fiecare oră, indiferent dacă știa sau nu răspunsul, era cu mâna pe sus. Flutura două degete din a cincea bancă, iar dacă profii nu îl băgau în seamă, se trezeau cu cele două degete lângă catedră. Doar la mate nu țin minte să fi ridicat mâna. Dar acolo era un profesor, Moț, care impunea un anumit respect.
Ne povestea mereu despre cum mama lui a decis că trebuie să îl aducă pe lume în Turda. Nu în Banat. Sau ne zicea bancuri despre Topolovăț. Zâmbea tot timpul. Uneori te enerva cu asta. Era de pe atunci fotbalist, doar că în echipă clasei juca atacant. În poartă nu intra nici bătut...
Dar ce m-a învățat Paul și mă ajută și acum este să găsesc oportunități în orice situație. Eram amândoi doi copii din familii de muncitori în una dintre cele mai "dă fiță" școli din oraș. Colegii își cumpărau cola și cornuri de la buticul din curtea școlii, noi veneam cu sandviș la pachet și beam apă de la robinetul de la baie. Într-o zi am rămas după ore în clasă. Eram de serviciu și trebuia să șterg tabla. La plecare am auzit zgomot de sticle lovindu-se între ele. Am intrat în sala de unde auzisem sunetul. Burtic căuta prin bănci și aduna sticle de cola și fanta. Mi-a arătat câteva sticle goale într-un colț, și mi-a zis să le iau. Am colindat cu el clasele și am strâns câteva zeci de recipiente. Apoi le-am vândut la buticul din școală. Am reluat activitatea câteva săptămâni. Nu câștigam mult atunci. Privind în urmă, realizez că marele câștig vine acum, peste ani. Lecția predată: valorifică orice șansă!
L-am văzut peste ani, când mi-a spus că Panduru îi alerga la antrenamente încât vomitau după.
Apoi la nunta unui vecin. Era deja la Poli, și îmi zicea ca nu poate să îmi dea tricoul lui Roti sau a lui Varga. :) Am fost în tribună la meciul de acum doi ani, la Șag.
Văd că e un tip realizat: soție, copil, afacere, galerie care îi strigă numele... A aplicat perfect lecția predată mie.
Nu, nu e ziua lui azi. A fost prin august. Nici nu a apărat vreo 4 penalty-uri la vreun baraj de promovare. E o zi obișnuită, pentru oameni obișnuiți.
PS: Știți ce e amuzant? Paul a jucat la echipa adusă de Primar pe Dan Păltinișanu.
PPS: Cireașa de pe tort: a fost înregimentat și la Timișul Șag. #ȘagTropez

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Poveste de la primărie

Următoarea poveste a avut loc într-o primărie rurală. Este irelevant numele localității, pentru că acțiunea poate fi plasată oriunde, la țară, în România. Este în natura prostiei, a ignoranței și a fuduliei să fie universale. Aveam nevoie de o adeverință. O nenorocită de adeverință, de genul celor pe care le eliberam cu zecile, în fiecare zi, la serviciu. Drept urmare, am crezut, în imensa mea naivitate, că nu am decât să mă înființez la un ghișeu de la prmăria la care plătesc taxe, să cer docomentul, să aștept o zi sau două (deh! trebuie că nu doar eu cer adeverințe la primărie, nu?), apoi să merg la data și la ora stabilite pentru a o ridica. Ca să vezi, nu e chiar așa. Adică, până la partea cu înființarea la onor instituție, după docoment! Aveți rădbare să aflați întâmplarea? Hai, că eu am avut răbdare să o trăiesc! Deci, într-o luni mă duc la primăria din sat ca să cer o adeverință cum că pentru terenul cumpărat de la ei s-a plătit impozit. Primesc obișnuita privire de &q

Când ...

... parchezi mașina regulamentar în parcarea goală și vezi 25 de mașini parcate pe aleea de acces și pe trotuar; ... te trezești blocat în parcare de câte un bizon care preferă să facă asta, în loc să parcheze regulamentar, 25 metrii mai încolo; ... stai blocat în trafic ca fiecare doberman să își descarce plodul în fața școlii, pe trecerea de pietoni; ... taximet(r)istul parcat total ampulea îți explică liniștit, cu față de bovină că nu știi regulile de taximetrie; ... te cerți cu tipu' care trece pe țoglă pe trecerea de pietoni și nu înțelege de ce te miri; ... te plimbi prin parc făcând slalom printre căcații de câine; ... te ferești să duci copilul la meci din cauza cercopitecilor care își scot și își bagă de toate; ... vecinul de deasupra nu e în stare să asculte Florin Salam sau Al Jazeera TV la un sonor decent; ... te muți la casă ca să ai aer curat și trebuie să simți în fiecare weekend fumul de la gunoaiele arse de vecinul care nu are habar de existența pubelelor;

Unguri care nu știu română

Timișoara copilăriei mele a fost orașul în care, la fiecare scară de bloc cineva vorbea maghiară, sârbă sau germană. Dacă nu era așa, ceva era în neregulă.... La noi în bloc eram foarte ok - aveam sârbi (de la Zoran am învățat și eu doar "Mamo, daj mi loptu!"), nemți și unguri. De fapt, ultimele două etnii erau combinate într-o singură familie. Îmi aduc aminte că, pe la sfârșitul anilor '90, Cristi, vecinul de la etajul trei, a primit chemarea la oaste. Ultima noapte de libertate a petrecut-o cu noi, de seara până noaptea târziu, pe scările din fața blocului, poștind niște bere la PET. Povesteam de-ale noastre și anticipam care dintre noi va pleca în armată după el. La un moment dat, de la atâta larmă, tanti Vera, vecina unguroaică maritată cu neamț, a coborât la noi supărată că nu se poate odihni: -          Copii, ce e cu zgomot ăsta? -          Ce zgomot, tanti Vera, a comentat unul dintre noi, ascunzându-se după ușă? -          Nu poate să dorm de la zg